Czas trwania gwarancji wynosi 12 miesięcy od daty sprzedaży.
Gwarant odpowiada za wady powstałe z przyczyny tkwiącej w sprzedanych meblach oraz za uszkodzenia będące nieuniknionym ich następstwem wówczas, gdy były używane zgodnie z ich przeznaczeniem i w odpowiednich warunkach.
Gwarancją nie są objęte uszkodzenia powstałe w wyniku:
niewłaściwego bądź nieostrożnego przenoszenia lub przewożenia mebli przez kupującego,
naprawy lub przeróbki wykonanej bez zgody producenta,
niewłaściwego, niezgodnego z przeznaczeniem i instrukcją używania, przechowywania i konserwacji mebli,
naturalnego zmniejszenia wartości i użyteczności, będącego następstwem upływu czasu.
Reklamacje z tytułu wad gwarancyjnych przyjmuje sklep, w którym towar zakupiono.
Reklamacje dotyczące uszkodzeń mebli, ich wyglądu, rodzaju wykończenia, a także kompletności akcesoriów stanowiących wyposażenie (gdy meble zostały wydane ze sklepu bez uprzedniego rozpakowania i okazania przez sprzedawcę) – załatwia bezpośrednio i roszczenia z tego tytułu realizuje sprzedawca.
Reklamacje uznane za zasadne będą załatwiane w terminie do 180 dni.
Za zgodą kupującego przedłużenie terminu załatwienia reklamacji może ulec przedłużeniu.
W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według gwaranta usuwalna, świadczenie będzie realizowane przez naprawę gwarancyjną.
Załatwienie reklamacji przez wymianę mebli wadliwych lub anulowanie umowy i zwrot zapłaconej kwoty może nastąpić gdy: - wada jest nieusuwalna, a kupujący nie wyraża zgody na obniżenie ceny - dwukrotna naprawa nie przyniosła zamierzonego skutku - reklamacja nie została załatwiona w terminie określonym i uzgodnionym z kupującym.
Jeżeli kupujący dwukrotnie nie zezwolił serwisantowi na wykonanie naprawy uważa się, że zrezygnował z przysługujących mu uprawnień.
Przedstawiciel gwaranta może odmówić uznania reklamacji mebli jeżeli: - nie pozwala na to ich stan higieniczno-sanitarny, - są składowane w sposób uniemożliwiający dokonanie oględzin. Odmowę, o której mowa, doręcza się na piśmie kupującemu z podaniem jej przyczyny.
Uprawnienia z tytułu udzielonej gwarancji mogą być zrealizowane po przedstawieniu niniejszej karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu.